W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Które elementy rozrusznika samochodowego psują się najczęściej?
Większość awarii rozrusznika wynika z niewłaściwej eksploatacji, jednak nie jest to regułą. Co więcej, niesprawność części może objawić się w najmniej oczekiwanym momencie. Które elementy rozrusznika samochodowego psują się najczęściej?
Co najczęściej psuje się w rozruszniku?
Rozrusznik w samochodzie zazwyczaj ulega typowym awariom. Do najczęściej występujących problemów, z których wynikają usterki tej części, można zaliczyć m.in.:
- niewłaściwą gęstość i poziom elektrolitu w akumulatorze,
- nieprawidłowości we współpracy między rdzeniem i wyłącznikiem elektromagnetycznym,
- problemy w obrębie przyłącza elektrycznego oraz zacisku,
- awarie styków w obwodzie i na wyłączniku,
- zużycie tulei mechanizmu sprzęgającego,
- awaria cewki stojana lub przepalenie cewki wyłącznika,
- uszkodzenie wirnika,
- usterka silnika.
Naprawa rozrusznika może okazać się konieczna jednak także w innych przypadkach. Czasem do awarii części przyczynia się np. ślizgające się sprzęgło.
Po czym rozpoznać awarię rozrusznika?
Warto wiedzieć, że problem z odpaleniem samochodu nie zawsze musi świadczyć o awarii rozrusznika. Problem może wynikać z usterki innego elementu. Jak więc rozpoznać, że to właśnie rozrusznik uległ usterce? Do charakterystycznych objawów awarii można zaliczyć:
- zbyt głośną pracę rozrusznika,
- wolne obroty rozrusznika,
- charakterystyczny hałas wydobywający się z przełącznika magnetycznego,
- brak obrotów rozrusznika podczas uruchamiania samochodu,
- brak odgłosów typowych dla przełącznika magnetycznego,
- brak startu silnika podczas obrotu rozrusznika.
W przypadku zauważenia któregokolwiek z powyższych problemów należy zgłosić się do warsztatu zajmującego się naprawą rozruszników. Warto wiedzieć, że w większości przypadków części nie trzeba wymieniać – wystarczy jedynie poddać ją regeneracji.