W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Po czym rozpoznać usterkę rozrusznika w samochodzie?
Rozrusznik w samochodzie jest jednym z bardziej wytrzymałych podzespołów, jednak i on po pewnym czasie może ulec zużyciu lub awarii. Warto poznać objawy, które mogą świadczyć o złym stanie tej części auta. W ten sposób podejmiemy pewne kroki o wiele wcześniej i oszczędzimy pieniądze.
Co jest najczęstszą przyczyną zużycia rozrusznika?
Rozrusznik jest takim elementem auta, który właściwie po uruchomieniu pojazdu przechodzi w stan spoczynku. Jego praca zaczyna się znowu przy ponownym włączaniu silnika. Jednak współczesne rozruszniki są urządzeniami, które w bardzo krótkim czasie są w stanie uruchomić samochody o coraz większej mocy. Do tego wymagany jest ogromny wysiłek, który z biegiem czasu niekorzystnie odbija się nawet na tak prostej konstrukcji, jaką jest rozrusznik. W wyniku tak ciężej pracy dochodzi do stopniowego zużywania się rozrusznika, a to z kolei daje całą gamę objawów, nie zawsze oczywistych i prostych do rozpoznania. Najbardziej typowym objawem zużycia rozrusznika jest brak jego reakcji przy uruchamianiu auta. Towarzyszą temu zazwyczaj migocące kontrolki. Można także spotkać się ze zbyt wolnym kręceniem się rozrusznika.
Inne objawy usterki rozrusznika
Można także spotkać się ze zbyt wolnym kręceniem się rozrusznika. W tym przypadku uruchomienie pojazdu jest również niemożliwe. Innym objawem, który może świadczyć o zużyciu rozrusznika, jest jego głośna praca. Zdarza się, że rozrusznik działa, ale niepokojąco hałasuje. Wszelkiego typu charakterystyczne stuki powstające po przekręceniu kluczyka w stacyjce kwalifikują go do naprawy. Taki objaw może świadczyć o tym, że cały mechanizm jest dość mocno wyeksploatowany. Najczęściej wystarczy oddać auto do warsztatu, gdzie mechanicy dokonają regeneracji rozrusznika i wymienią ten element podzespołu, który uległ uszkodzeniu. W przypadku takiej usterki skorzystajmy z usługi Zakładu elektromechaniki pojazdowej Alternator 24. Naprawa polega w pierwszej kolejności na precyzyjnym rozpoznaniu usterki, a następnie na jej usunięciu.